Od kako su se pojavile Crypto Kitty’s, prije par godina, ova tematika mi je postala jako zanimljiva, te sam počeo obraćati pažnju na ovaj segment mogućnosti blockchain tehnologije.
Nažalost, ono što će mnogi ignorisati jeste upravo činjenica da slikanje na platnu zastarijeva (koliko god to glupo zvučalo, ima logiku), te po svemu sudeći u nekoj skorijoj budućnosti prebacićemo se na digitalnu umjetnost ukoliko se ovaj trend tehnologije nastavi.
Prije par dana se desila aukcija za digitalnu umjetnost tačnije AR slika (Augmented Reality ili Pojačana stvarnost) u kojoj je digitalna slika Pabla Picasa prodana za 55.000$
Pogledajte šta su ljudi počeli kupovati…
https://www.trevorjonesart.com/11---picassos-bull.html
Kako blockchain dodaje vrijednost digitalnoj umjetnosti?
Ono što čini blockchain revolucionarnim za digitalnu umjetnost je sposobnost dokazivanja autentičnosti i oskudice za digitalna umjetnička djela. Prije blockchaina, digitalno umjetničko djelo se moglo kopirati identično, što otežava izgradnju tržišta oko digitalne umjetnosti. Ako bi se vrlo lako mogao napraviti identičan primjerak digitalnog umjetničkog djela, kako se očekivalo da će umjetnik dokazati da je njegovo dijelo originalno i prodati ga kao jedinstveno dijelo?
Autentičnost
Blockchain tehnologija koja deluje kao javni sistem za praćenje zapisa omogućava svima da prate historiju umjetničkog dijela. To vam omogućuje (umjetniku) da u cjelini prikazuje umjetničko djelo na ovoj javno praćenoj bazi podataka, dokazujući tako autentičnost digitalnog umjetničkog djela na način koji je prije bio nemoguć. Umjetničko djelo ima vrijednost kada je jedinstveno ili autentično i sada se digitalna umjetnost može mjeriti u istim parametrima kao fizička ili tradicionalna umjetnost.
Šta je NFT?
Kroz mogućnost blockchaina, možete stvoriti djelo na tokenu koji se naziva ne-zamjenjljivi token (Non-Fungible Token - NFT).
Tokeni koji se ne mogu zamjeniti, ili ERC-721, su tokeni koji predstavljaju jedinstveno sredstvo i stoga je ova tehnologija zanimljiva. U slučaju Codexa, svaki Codex Record je jedinstveni NFT. Što znači da svako umjetničko djelo koje kreirate i registrirate na Codex Recordu je poprilično jedinstven, stvarajući mnogo vrijednije digitalno sredstvo.
Stvaranje rijetke, digitalne umjetnosti na Codexu
Kao što smo ustanovili, Codex Record je jedinstveni token na blockchainu koji se može koristiti za dokazivanje autentičnosti digitalnog sredstva. Možete registrirati svoje digitalne radove na Codex Recordsu, a zatim prodati Codex Record jer sadrži sliku umjetničkog djela i cjelokupnu historiju djela. Baš kao što bi neko kupio sliku u galeriji i dobio potvrdu i bilo kakvu dokaznu dokumentaciju koju galerija posjeduje, tako je i sve prikupljeno izravno u zapisu Codex.
Evo kako taj proces zapravo funkcioniše:
-
Umjetnik kreira račun na Codexu, bilo putem svog email računa ili putem MetaMask novčanika. Umjetnik sada ima jedinstveni identitet na Codexu i na Ethereum blockchainu poznat kao adresa novčanika
-
Umjetnik stvara Codex Record i postavlja umjetničko djelo u Record sa svim pratećim datotekama, opisima i naslovom
-
Stvaranje zapisa i sve izmjene prate se na blockchainu, a hashevi tih radnji se bilježe u Codex Recordu, omogućavajući gledateljima da provjere autentičnost umjetničkog djela. Za detaljno objašnjenje hash-ova i snimanje provenijencije na blockchainu, pročitajte ovaj članak.
-
Codex Record, koji je sada otisak otisaka na blockchainu, može se kupiti i prodati kao rijetko umjetničko djelo. Svi Codex zapisi se automatski indeksiraju na OpenSea Marketplace, gdje se djela mogu prodati. Rijetki digitalni proizvodi mogu se kupiti i na drugim digitalnim tržištima umjetnosti, poput SuperRare, K knownOrigin i Rare Art.
O Codexu
Codex je vodeći decentralizirani registar imovine za umjetnost i kolekcionarstvo (“A&C”), koji uključuje umjetnost, vrhunsko vino, kolekcionarske automobile, antikvitete, ukrasnu umjetnost, kovanice, satove, nakit i još mnogo toga. Codex će usvojiti Codex konzorcijum, grupa glavnih dionika u A&C prostoru koji omogućuju preko 6 milijardi dolara prodaje milionima ponuđača na desetine hiljada aukcija iz 5000 aukcijskih kuća u preko 50 zemalja.