Kako prihvaćanje bitcoina može pomoći vašem poslu?

Iako se često naziva “digitalnim zlatom”, Bitcoin je izvorno zamišljen kao “peer-to-peer elektronski sistem gotovine”. Nedavno je u februaru 2020. godine više ljudi tvrdilo da se njegova glavna upotreba više koristi za plaćanje putem interneta, a ne za ulaganje, pokazalo je istraživanje Economist Intelligence Unit.


Budući da PayPal sada omogućava svojim korisnicima da kupuju Bitcoin i plaćaju trgovce koristeći kripto, čini se da će uobičajena upotreba kripto valute za mrežne transakcije samo rasti. Pa, šta je od toga za preduzeća?

Izravna Bitcoin plaćanja

Kada se čuje fraza „kripto plaćanja“, možda najlogičnija slika koja mu pada na pamet je „kupac izravno daje trgovcu Bitcoin i zauzvrat prima robu ili usluge“.

Međutim, iako je popularan među nekim poslovima usmjerenim na kripto, poput kompanije čarapa na temu Bitcoin-a, MtSocks, zapravo je danas najpopularniji način primjene kripto doznaka među trgovcima.

Analitičar Quantum Economics Jason Deane objasnio je da tradicionalna financijska industrija još nije spremna pustiti fiat valute i u potpunosti prihvatiti kripto. Iako definitivno postoji pozitivan PR za kompaniju koja najavljuje podršku za BTC, trenutno je Bitcoin pogodan samo za najperspektivnije firme.

„Realnost je da je Bitcoin još uvijek teško prihvatiti u svom izvornom obliku na prodajnom mjestu, a sistemi još uvijek moraju preći dugačak put kako bi ovo postalo glatko i besprijekorno. To također stvara brojne probleme s računovodstvom, kako na prodajnom mjestu, tako i u pogledu knjigovodstva “, primijetio je Deane.

Dodao je da se većina ljudi tome zaobilazi pripisujući fiat vrijednost u trenutku transakcije, ali to nije idealno i može stvoriti dodatne porezne obaveze ako se Bitcoin pohrani i kasnije pretvori u fiat. Ova pitanja, u kombinaciji s divljim promjenama cijena po kojima je Bitcoin poznat, dodatno komplikuju stvar.

„Dakle, trenutno je Bitcoin pogodan za najperspektivnije„ cool “kompanije, za koje je vjerovatnije da će biti neovisne od lanca (maloprodaja) ili u javnom vlasništvu (korporacije), s medijskim prisustvom i PR-om“, rezimirao je Deane .


Međutim, dodao je, rašireno domaće usvajanje je neizbježno. “Moglo bi biti da će ovi raniji usvojitelji, iako će trpjeti bol zbog nestabilnosti i nezgrapnih platnih sistema, na kraju biti viđeni kao tržišni lideri i pioniri.”

Bitcoin-fiat hibridna plaćanja

U posljednjih nekoliko godina pojavio se još jedan oblik kripto plaćanja - kripto doznake koje se podmiruju uz pomoć odgovarajućeg procesora. Ova metoda omogućava trgovcima da prihvate digitalnu imovinu od svojih kupaca, ali u konačnici dobivaju fiat za svoju robu i usluge.

Koristeći ovu metodu, kupac doista plaća kripto, ali ti novčići ne idu direktno trgovcu. Umjesto toga, procesor plaćanja ih prima, pretvara u fiat, a zatim šalje ta sredstva svom klijentu. Na ovaj način, iako se plaćanja još uvijek mogu smatrati „kripto plaćanjem“, poduzeće može dobiti svoj novac bez brige o osnovnim procesima. Važno je napomenuti da PayPal nudi tačnu shemu svojim trgovcima. Istodobno, danas je primjena kripto plaćanja jednostavan kao ugradnja API-ja na web stranicu.

Prema Maxu Krupyshevu, izvršnom direktoru usluge kripto obrade Coinspaid, ovom hibridnom modelu daje prednost velika većina glavnih trgovaca koji žele integrirati kripto plaćanja na svojim platformama. Iako ovo nije čarobni eliksir koji preko noći može povećati profit kompanije, prihvaćanje Bitcoina može biti zaista korisno za tvrtke - neke mnogo više od drugih.

Prednosti prihvaćanja Bitcoina

Iako su tradicionalne platne mreže poput Visa ili Mastercard široko rasprostranjene širom svijeta, ovi sistemi su pod snažnom kontrolom i regulacijom. To znači da trgovci mogu naići na nepredviđene situacije i ograničenja prilikom postavljanja svojih kanala plaćanja. Sa Bitcoin-om, to već nije slučaj, koji nudi mnogo više slobode i nesmetanog poslovanja u odnosu na tradicionalne finansije.

Osim toga, naknade za transakcije često su niže s kripto. Tradicionalni platni procesori obično u prosjeku smanje 2% svake prodaje (naravno, ova brojka može varirati). U slučaju kripto plaćanja, ta se naknada smanjuje za najmanje polovinu - na prosječno 1%, napomenuo je Krupyshev.

Ipak, glavna prednost digitalne imovine s gledišta trgovca je u tome što “kripto stvari rade”, objasnio je. To znači da velika establirana kompanija - poput Amazona, na primjer - neće vjerovatno uskoro podržati kriptovalute, jer stvari funkcioniraju u najboljem redu. S druge strane, ako poduzeće ima neku vrstu problema sa svojim trenutnim sistemima plaćanja, Bitcoin može itekako pomoći u rješavanju barem nekih od njih.


Konkretno, takozvana „visoko rizična“ preduzeća - preduzeća koja sama po sebi nisu ilegalna, ali se kolokvijalno smatraju donekle etički sivima - mogu imati velike koristi od korištenja kripto plaćanja, objasnio je Krupišev. Usluge koje nude videozapise za odrasle, prijenose uživo ili čak web stranice za kockanje i upoznavanje često mogu postati žrtve masovnih povraćaja sredstava - čak i ako kupci stvarno dobiju ono što su platili. Važno je napomenuti da je u septembru 2020. godine stranica za odrasle PornHub dodala opcije plaćanja Bitcoin-om na svoju stranicu, ispunjavajući predviđanje koje je stvoritelj Bitcoina Satoshi Nakamoto dao 2010. godine.

Firme koje imaju više od 2% povrata sredstava mogu biti kažnjene od strane njihovih tradicionalnih procesora plaćanja. Budući da su blockchain transakcije nepromjenjive, kompanije mogu biti sigurne da treće strane neće pokušati iskoristiti sistem. Iako ovo možda ne zvuči korisno za kupce, ugledne firme obično nude neku vrstu sistema povrata koji podrazumijeva međusobne dogovore - ali ne i jednostrane i ponekad lažne povrate sredstava.

Globalno razmišljanje

Još jedna velika prednost primjene kripto plaćanja je ta što su digitalna sredstva u osnovi bez granica. Tradicionalna finansijska rješenja mogu se drastično razlikovati od regije do regije, što zahtijeva od trgovaca da uspostave svoju platnu infrastrukturu za svaki lokalitet pojedinačno. Suprotno tome, Bitcoin se može s jednakom lakoćom platiti i prihvatiti u bilo kojem dijelu svijeta.

„Kao posao, ovo vam omogućava da razmišljate ne geografski, već u smislu korisničkih grupa. Na primjer, ako poslujete na mreži i ako neke usluge prodajete putem Interneta, nije važno jesu li vaši kupci iz Indije, Latinske Amerike ili Rusije “, rekao je Krupyshev, dodajući da„ Prihvatanjem kriptografije možete usmjeravajte svoj marketing ne na bilo koju regiju u kojoj ste već uspostavili načine plaćanja, već na određene kupce - bez obzira odakle su."